11 Temmuz 2016 Pazartesi

Hindistan Cevizi Yağı-Nasıl Kullanıyorum?

Merhabalar,

Hindistan cevizi yağı artık oldukça popüler. Birçok faydası olduğuna inanılan ve birçok şey için kullanılan bu yağı bende uzun süredir deneyimliyorum. Saçlar için maske, makyaj için doğal temizleyici, duş sonrası nemlendirici olarak, yemeklerde ise bildiğimiz yağların yerine kullanıldığı benim karşılaştığım yaygın alanlarından. Fakat ben saç maskesi ve nemlendirici olarak kullanmayı deneyimledim.

Daha önce deneyimlediğim markalar sanıyorum %100 hindistan cevizi olmayıp diğer bitkisel yağları da barındırdığı için LifeCo kadar başarılı bulamadım. LifeCo, tamamen orrganik ve %100 hindistan cevizi yağı içeriyor. İnternet üzerinden inceleyebileceğiniz linklerden bir kaç tanesi:

LifeCo
Macro Online
N11

Online alışveriş haricinde Macro Centerlarda, 5M Migroslarda, bazı Watsonlarda ve seçkin aktarlarda da bulabilirsiniz.

Oda sıcaklığında katı halde olup avcunuza aldığınız zaman vücut ısınızdan dolayı kolaylıkla bildiğimiz yağ kıvamına gelen bir yapısı var.
Şimdi gelelim ben ne için, nasıl kullanıyorum.


Saç Maskesi Olarak Nasıl Kullanıyorum?

Saçlarımı iki-üç parmak kalınlığında parçalara ayrırarak nohut tanesinden biraz fazla boyutta aldığım yağı avcumda eriterek uçlarından dibe doğru uyguluyorum. Saçınızın yoğunluğuna göre miktarını kendiniz ayarlamanız gerekiyor. Saçlarımın uçları çok kuru olduğu için yoğunluğu uçlara vererek, diplerine masaj yaparak uyguluyorum. Diplerine masaj yapmanız saçınızın kalitesi ve hızlı uzaması için önemli bir adım. Bunun yanısıra, saçınızı yumuşatıyor, daha nemli hissetmenizi ve kolay taranmasına yardımcı oluyor. Hiçbir doğal ya da kozmetik ürün gibi kırıklarınıza herhangi bir etkisi yok fakat genel görünümü daha sağlıklı, parlak hale getiriyor.

Minimum iki saat olmak üzere saçınıza bone takarak sabaha kadar bile bekletip yıkayabilirsiniz. Doğru arındırdığınız takdirde sonrasında herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız.

Tamamen organik ve bitkisel bir yağ olduğu için direk su ile arıtmaya çalışırsanız oldukça zorlanırsınız. İlk olarak su değmemiş saçınıza şampuan sürüp yağı yumuşatmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde yağın çoğunu arıtacaksınız. Ardından iki kere daha şampuanlarsanız tamamen arınmış olacaktır. Ardından muhakkak saç kremini atlamamanızı tavsiye ederim. Duş esnasında farkeceğiniz gibi saçlarınız normale göre ıslakken daha sert gelecektir.

Bu şekilde haftada bir defa uygularsanız sonuçlarından oldukça memnıun kalacağınızın garantisini verebilirim.

Nemlendirici Olarak Nasıl Kullanıyorum?

Aslında bildiğimiz nemlendiriciyi sürer gibi kavanozdan alıp avcumda erittiğim yağı yüzüm dahil tüm vucüduma uyguluyorum. Oldukça nemli bir his bırakıyor ve gayet kolay emiliyor. Etkisi günlerce kalıyor diyebilirim.

Cildiniz çok çok kuru değilse ve koku hassasiyetiniz varsa yüzünüze uygulama yapmanızı önermem. Parlama yapabilir ve kokusu çok bunaltabilir.

Hindistancevizi yağı hakkındaki deneyimlerim bu şekilde, umarım faydalı bulmuşsunuzdur.
Sizde deneyimlerinizi benimle paylaşın!

Yeni yazılarda görüşmek üzere!

Snapchat: Mavirella
Instagram: beautybymavirella
Twitter: bbymavirella
Facebook: beautybymavirella

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder